4 Haziran 2011 Cumartesi

Minik Zuzular

Bu sevimli battaniyeyi sevgili arkadaşım Aysun'un annesi Ayten Teyze kuzucuk torunu Utku için hazırlamış.
Punch Nakışı denen teknikle saf yün krem rengi kumaş üzerine işlemiş.
İşlemelerde sadece punch işi değil iğne ardı, brezilya nakışı daha bir çok şey var.
Ben bu mini mini zuzuları çok sevdim.
Ellerin dert görmesin Ayten Teyze diyorum.
Punch Nakışı Nedir?
Punch nakışı, punch iğnesi adı verilen plastik saplı, ucuna değişik kalınlıklarda iğneler takılabilen ve içerisinden iplik geçen bir işleme aparatı ile yapılır. İçerisine iplik geçirilmiş punch iğnesinin, dik bir şekilde tutularak kumaşa sokulup çıkarılması sonucu işleme ortaya çıkar. İğnenin delik genişliklerine uygun kalınlıkta iplikler kullanılarak  farklı işleme çeşitleri elde edilebilir.

8 yorum:

  1. Punch nakışını ilk defa duyuyorum ve görüyorum.Çok güzel bir battaniye olmuş,bayıldım,hakikaten dert görmesin Ayten hanımın elleri.

    YanıtlaSil
  2. emek verilen bir iş ayten teyzenin ellerine ve emeğine sağlık çok şirin olmuş mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  3. Sedo kız,
    fikir projeleri çok teşekkür ederim. daha neler var neler Ayten teyzede.

    YanıtlaSil
  4. Harika oldu! Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. deniza17 çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. yerim ben o zuzuları :)

    ayten teyzenin eline sağlık


    muhabetsofrasi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. çok tatlı olmuşlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil